Mâncare, obiceiuri alimentare şi dinţi sănătoşi

O dietă corespunzătoare asigură sănătate, o stare de bine și o greutate ideală. La fel se întâmplă și cu sănătatea dinților tăi. Mai jos vei găsi câteva sfaturi despre dieta potrivită pentru a avea dinți frumoși și sănătoși.

Este important de menționat și faptul că dieta femeii însărcinate afectează atât sănătatea dinților și gingiilor ei, cât și starea danturii copilului.

Adevărul amar despre zahăr:

Zahărul este inamicul dinților tăi prin faptul că se cuplează cu placa bacteriană, crescând nivelul acidității din cavitatea orală și subţiind smalțul dinților, ceea ce poate duce la apariția cariilor. De aceea, alimentele dulci și lipicioase, cum ar fi jeleurie și caramelele, sunt complet interzise! De fapt, de fiecare dată când mănânci o gustare dulce, dinții tăi sunt atacaţi timp de 20 de minute. Dacă totuși nu poți rezista tentației, încearcă să limitezi consumul acestora la o dată pe săptămână, după o masă consistentă și asigură-te că te speli pe dinți imediat după. Dacă nu ai la îndemână pasta și periuța de dinți, clăteşte-te pur și simplu cu apă. Acest lucru va stimula producția de salivă, ajutându-te să eviți un pH periculos de scăzut în cavitatea orală.

Alimente care ajută la prevenirea deteriorării dinţilor

mancare, obiceiuri alimentare si dinti sanatosi
  • Fructele, Fibrele și Legumele – Consumul de alimente bogate în fibre stimulează formarea salivei, care stimulează apariția barierelor minerale împotriva cariilor. Fructele uscate precum curmalele, stafidele și smochinele, dar și fructele proaspete precum bananele, merele și portocalele sunt surse excelente de fibre. Alte asemea alimente sunt legumele precum fasolea, varza de Bruxelles și mazărea, împreună cu arahidele, migdalele și tărâțele.
  • Cerealele Integrale – Cerealele integrale sunt surse de vitamina B și fier, care ajută la întreținerea sănătății gingiilor. Cerealele integrale au și magneziu, o substanță importantă pentru oase și dinți. Mai mult, acestea sunt bogate în fibre. Alimentele precum tărâțele, orezul brun, cerealele și pastele sunt surse excelente de proteine integrale.
  • Calciul este responsabil cu formarea smalțului dentar și deci este vital pentru forța și sănătatea dinților tăi. Mâncărurile precum iaurturile, laptele bătut, brânza și peștele (atât la conservă cât și afumat) sunt bogate în calciu, la fel ca legumele păstăi și anumite tipuri de semințe, în special macul și susanul.
  • Piramida Alimentară – Dacă vrei să ai o dietă sănătoasă atât pentru dinți cât și pentru întregul organism, încearcă să respecți piramida alimentelor. Piramida este creată astfel încât să îți asigure un aport sănătos din fiecare grupă alimentară de care ai nevoie de-a lungul unei zile.